Ara bé, nosaltres, les persones militants en CCOO PV, no volem estar expectants davant d’eixe canvi. Nosaltres volem construir eixes noves polítiques i des de la Federació d’Ensenyament treballarem per una nova política educativa amb més atenció i de més qualitat per a tota la ciutadania, més igualitària, més integradora i més compensadora de desigualtats. És a dir, que la nova educació valenciana serà més social o no serà la nostra educació.
Tenim un bon grapat de noves propostes per a la nova Administració Educativa i en totes elles volem comptar amb la vostra participació. Posarem al vostre abast, publicades als nostres mitjans de comunicació, totes les línies de negociació obertes amb la Conselleria per aquest curs i per més endavant perquè pugueu dir la vostra i perquè totes i tots participem de la construcció d’aquest canvi.
Per encetar l’àmbit de la transformació social publiquem en aquest article quines d’aquestes propostes tenen major repercussió sobre el dret a l’educació i quines són les motivacions per les quals les duguem endavant. Són aquestes:
- Recuperació de la plantilla que es va perdre per les retallades, nous acords de plantilles.
Perquè més persones treballant a l’educació i amb estabilitat són la millor garantia de millor atenció educativa
- Model d’atenció educativa a la diversitat i a les necessitats educatives específiques.
Perquè l’educació ha de ser diversa i ha d’atendre amb més i millors recursos les necessitats educatives.
- Nou decret d’escolarització equilibrada. Derogació del Districte Únic.
Perquè el nostre entorn social – barri, escola, carrer, associacions, etc. – també educa i perquè volem que tothom esculla escola i no que l’escola esculla les persones.
- Paralització de tot el desenvolupament autonòmic de la LOMCE.
Perquè la LOMCE vol destruir el caràcter integrador i compensador de l’educació per imposar la competitivitat i l’exclusió social.
- Nou decret de plurilingüisme.
Perquè cal garantir els nostres drets lingüístics i recuperar la nostra llengua com a factor d’integració social.
- Planificació participada d’una xarxa pública d’infantil 0-3.
Perquè cal que tota la ciutadania tinga accés a l’educació infantil independentment dels seus recursos econòmics.
- Pla urgent d’acceleració de la retirada de fibrociment.
Perquè no podem sotmetre les persones a eixe risc per a la seua vida.
- Pla de revisió i millora d’infraestructures.
Perquè la qualitat de l’educació també depén de l’àmbit i el lloc on es viu i comparteix.
- Establiment i negociació d’un mapa de titulacions i oferta de FP.
Perquè l’accés a la formació professional és la millor garantia de millorar les condicions de l’accés al món del treball.
- Regulació de tota la xarxa de FPA.
Perquè el dret a l’educació és un dret per a tota la vida.
- Marc consolidat pel finançament de les universitats públiques. Baixada de les taxes universitàries i augment de les beques. Negociació d’un mapa de titulacions universitàries del País Valencià.
Perquè la classe treballadora també té dret a l’educació superior.
- Negociació d’un acord de drets sindicals a l’ensenyament.
Perquè l’acció sindical és una garantia de la lluita per la millora dels drets laborals i de ciutadania a l’àmbit de l’educació.
Aquesta és la nostra interlocució i guiarà la nostra negociació en allò que fa referència a l’educació valenciana. Aquestes propostes sols construiran el canvi de totes i tots si són veritablement participades; així que comptem, i necessitem, la força i col·laboració de totes aquelles persones que vulgueu col·laborar per construir el canvi educatiu al País Valencià.