Les proves externes i els rànquings es mantenen a la LOMCE i són perjudicials per a la nostra salut educativa

LA COMUNITAT EDUCATIVA CONTINUA MOBILITZADA. Hem tingut manifestacions al País Valencià el 26 d’octubre, que han ressonat amb altres mobilitzacions com la vaga d’estudiants i les convocades a la resta de l’estat. Després de l’èxit d’aquesta protesta ja ens van anunciar que les revàlides no tindrien valor acadèmic, no solament per a aquest curs sinó fins el moment que tinguérem un pacte nacional (sic) per l’educació.

Aquesta remor que se sent no és de pluja

(…..)

I, tanmateix, la remor persisteix

Miquel Martí i Pol

Però el problema persisteix i és una amenaça seriosa per a l’accés al dret a l’educació donat el seu perfil acadèmic, la seua relació amb rànquings de centres i la seua capacitat de barrar a l’alumnat que assolisca titulació mitjana i accedisca a la superior.

Més en concret, l’esborrany de les proves filtrat a la premsa recull els estàndards d’aprenentatge que en un 80% (ESO) o en un 70% (Batxillerat) van a eixir en les proves i són espantosos des d’un punt de vista científic i pedagògic. Però també des d’un punt de vista polític i ideològic. La distinció del que és «essencial» diu molt de què es pensa sobre la classe treballadora, sobre les dones, sobre el propi treball, etc.

Cal afegir, a la disbauxa del seu disseny, les peripècies que ha seguit el procés de desenvolupament normatiu d’aquest nyap suposadament educatiu:

El Congrés va aprovar el 15 de novembre la presa en consideració d’una Proposició sobre la suspensió del calendari de la implantació de la LOMCE.

El MECD el 18 de novembre informava que havia aprovat un Acord per requerir al Congrés dels Diputats que revoque l’admissió a tràmit de la Proposició de Llei sobre la suspensió del calendari d’implantació de la LOMCE.

El dia 24 de novembre el MECD anuncia les modificacions que s’han produït en el disseny de la prova d’accés i admissió a la universitat. Amb aquests canvis el ministeri ha fixat una estructura similar a les antigues PAU. En la nova configuració els estudiants només s’haurien d’examinar de les assignatures troncals, s’asseguraria la participació de les universitats –en coordinació amb les Comunitats Autònomes- en la seua realització i el manteniment del districte únic en l’admissió.

El dia 25 de novembre PSOE-PP-C’s anuncien un acord per a preparar el Pacte Educatiu. Quasi al mateix temps, les organitzacions vinculades al Fòrum de Sevilla traiem un comunicat dient que el govern està desautoritzat per a liderar un pacte educatiu.
https://porotrapoliticaeducativa.org/2016/11/25/un-gobierno-soberbio-mas-que-soberano/
Finalment, el 28 de novembre el Govern central va retirar l’ordre de revàlides i mantindrà el districte únic per a l’accés a la universitat. El Ministeri d’Educació, però, segueix controlant la selecció dels estàndards d’aprenentatge d’un currículum obsolet i esbiaixat, el tipus de preguntes, la durada de les proves i els qüestionaris de context a través del desenvolupament reglamentari i val a dir, a més, que l’aspecte més rellevant relacionat amb les revàlides que no s’ha resolt és la publicitat dels resultats dels centres.

Estem, per tant, davant un període d’incertitud i volem tenir veu en l’evolució que tinguen els esdeveniments i, principalment, aturar les proves segregadores i els rànquings educatius i tombar la LOMCE. La mobilització ha de continuar, la nostra veu s’ha d’escoltar. Els drets educatius també són i seran una conquesta de la lluita de la classe treballadora.

 

Etiquetas:

Escribir comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Autoría